Social media – sposób na rekrutacje i sprawdzenie kandydata
Jednym z coraz bardziej popularnych trendów w branży HR jest wykorzystywanie potencjału social mediów w prowadzeniu rekrutacji kandydatów na pracowników firm. Nie jest to zaskakujące, ponieważ w dzisiejszej rzeczywistości prawie każdy posiada konto na jednym z kilku popularnych serwisów internetowych. Czego dzięki treściom zamieszczanym w social mediach może dowiedzieć się rekruter i co sam może poprzez portale społecznościowe zyskać?
Social media jako narzędzie HR
Po pierwsze, rekruterzy szukając kandydatów mogą obecnie opierać się nie tylko na zamieszczonych przez nich informacjach w CV i liście motywacyjnym. Zaglądając na prywatne konta potencjalnych kandydatów mają dostęp do wiedzy, o której ich poprzednicy mogli tylko pomarzyć. Nie raz i nie dwa podczas rekrutacji pojawiały się zakłamane CV.
Obecnie można zweryfikować ich jakość poprzez odwiedzenie serwisu LinkedIn. To z niego najczęściej korzystają rekruterzy szukając potencjalnych pracowników. Ponieważ zawiera on informacje o wykształceniu i odbytych szkoleniach, a także zdobytych certyfikatach. Co więcej z łatwością można na nim zamieszczać informacje odnoszące się do rekomendacji danej osoby jako pracownika, co jest cenne i dobrze widziane w oczach rekruterów. Poza tym istnieje tez dostęp do innych portali prezentujących sylwetkę kandydata.
W szybkim czasie można zdobyć kilka newsów na jego temat i wyrobić sobie o nim zdanie, które można zweryfikować podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Ma to swoje plusy i minusy. Dlatego jako kandydaci powinniśmy dwa razy się zastanowić nad tym jakie treści publikujemy w sieci. Ponieważ z Internetu nic nie znika. Portale społecznościowe oferujące pewną formę rozrywki są typem naszych wizytówek jakim może przyjrzeć się np.
przyszły szef. .